PREDSTAVITEV VADB

Sproščanje

 

argaiv1004


»Jogijske vaje popolnoma učinkujejo, če se pred posameznimi vajami in med njimi pravilno sproščate. V tem poglavju so opisani nekateri položaji za sproščanje in tehnike sproščanja.

Z nekaterimi tehnikami sprostite celo telo, z drugimi posamezne telesne dele. Z redno vadbo boste ugotovili, kateri položaj za sproščanje vam najbolj ugaja po posamezni vaji.

 

 

 

 

 

 

Vaja za sproščanje

 

Začetni položaj: ležanje na hrbtu.

Pozornost: na vse telo.

Dihanje: normalno.

Trajanje: 2 minuti do 5 minut.

Izvajanje: lezite na hrbet. Položaj naj bo udoben. Noge naj bodo nekoliko razmaknjene. Roke naj sproščeno ležijo ob telesu. Dlani obrnite navzgor. Po potrebi podložite blazino pod glavo ali kolena. Zaprite oči in sprostite veke. Čutite celo telo – od prstov na nogah do temena.

 

Različica A:

-          Opazujte dihanje:

ob vdihu zavestno spremljajte dih – od popka do grla;

ob izdihu zavestno spremljajte dih – od grla do popka.

-          Čutite enost telesa in dihanja:

pri vdihu je trebušna stena izbočena, prsni koš je razširjen;

pri izdihu se trebušna stena in prsni koš vrneta v izhodiščni položaj;

-          Opazujte telesno sproščenost, ki se poglablja z izdihi.

 

Različica B:

-          iztegnjeno desno roko dvignite za nekaj centimetrov (ne več);

-          roko nekaj trenutkov zadržujte v opisanem položaju;

-          dovolite, da roka sproščeno pade na tla. Primerjajte predhodno mišično napetost in trenutno sproščenost.

Vajo ponovite 3 – do 5 – krat z desno in levo roko.

Vajo ponovite z nogami.

 

Po zadnji ponovitvi nekajkrat globoko vdihnite in izdihnite. Z vsakim izdihom poglobite telesno sproščenost.

 

Različica C:

-          3 – krat globoko vdihnite in izdihnite.

-          Ob vdihu z desno roko naredite pest (v njo stisnite palec).

-Celo roko pritisnite ob tla,

-Zdržite dih in napnite mišice roke.

-Ob izdihu razprite pest. Postopno sproščajte roko.

Vajo ponovite 3 – krat z desno roko, nato 3 – krat z levo roko.

-          Ob vdihu usmerite prste na desni nogi navzgor. Pokrčite jih in pritisnite hrbtno stran kolena ob tla.

-Zadržite dih in napnite mišice noge.

-Ob izdihu sprostite prste na nogah. Mišična napetost naj postopno popušča.

Vajo ponovite 3 – krat z desno nogo, nato 3 – krat z levo nogo.

-          Ob vdihu pritisnite roke, vrat, ramena, hrbet, medenico in noge ob tla.

-Napnite vse obrazne mišice.

-Zadržite dih. Mišična napetost naj ne popusti.

-Ob izdihu postopno sproščajte mišično napetost.

Vajo ponovite 3 – krat.

 

Na koncu nekajkrat globoko vdihnite in izdihnite. Občutite, da je celo telo prijetno sproščeno.

 

 

 

Bog ne želi ničesar od nas. Mi nenehno želimo kaj od Njega. Vse kar imamo, je božje. Bog je ljubezen, sreča, lepota, milost in mir. Njegova volja je, da to darujemo vsem bitjem.«

(P. Swami Maheshvwarananda. Sistem joga v vsakdanjem življenju)

 

Mnenja obiskovalcev

“Z jogo je vse lažje.”

Darja


 

“Žal mi je, da nisem že prej prišla na jogo. Hrbtenica me več ne boli, tudi ramena, kot so me prej, ker imam precej sedeče delo v prisilni drži.”

Tončka


 

 

Pišite nam

prijava na stran